Onze missie & visie

DSCF6826 lowres

Waar wij voor staan

Op De Prinses Margriet willen we dat je kind veel leert en elke dag met plezier naar school gaat. We willen alle kinderen zoveel mogelijk kennis, ervaringen en vaardigheden meegeven en ontwikkelingskansen bieden. Daarmee kunnen ze zich een eigen plek in de maatschappij verwerven. Kennisoverdracht zien we als één van onze hoofdtaken, maar onderwijs is meer dan dat. Op De Prinses Margriet willen we ook dat kinderen vaardigheden leren. Het is bijvoorbeeld heel belangrijk dat kinderen zelfstandig kunnen werken en verantwoordelijkheden kunnen nemen en dragen. We leren kinderen hoe ze problemen op kunnen lossen zonder daarbij afhankelijk te zijn van anderen. De school is bovendien een oefenplaats om ervaringen op te doen in een veilige situatie en onder deskundige begeleiding

DSCF6852 lowres

Identiteit

De Prinses Margriet is een christelijke school. Kinderen mogen bij ons het leven ervaren. We respecteren en waarderen de eigen identiteit van ieder kind. We vertellen en praten over verhalen vanuit verschillende bronnen. Vanuit het christelijk geloof leren wij de kinderen zorg te hebben voor elkaar en hun omgeving. Wij laten de kinderen kennismaken met andere religies, werelden en culturen. We leren de kinderen om mensen met een andere levensbeschouwing of culturele achtergrond te respecteren.

Samenwerking

Als school staan we nooit alleen. Naast de samenwerking binnen de school werken we ook daarbuiten intensief samen met verschillende instanties. Lees hieronder met wie wij samenwerken!

CODA jeugd- en buurtbibliotheek

In onze school hebben we samen met CODA een bibliotheek ingericht. Kinderen uit de hele wijk zijn welkom om boeken te lenen of een tijdje lekker te komen lezen. Er is ook een collectie boeken voor volwassenen.

Maandag        14.00 – 17.00 uur
Woensdag      11.00 – 17.00 uur
Vrijdag            14.00 – 17.00 uur

Markant Cultuureducatie

De Prinses Margriet heeft net als Markant een duidelijke visie op het ontwikkelen van creatieve talenten bij kinderen. Elk jaar bieden wij samen een mooi cultuuraanbod voor onze leerlingen. Zo leren ze wat kunst en cultuur hen kan brengen maar ook wat ze daarbij zelf kunnen betekenen.

Kids College Apeldoorn

Leren over de maatschappij waarin de kinderen later gaan werken vinden wij belangrijk. Kids College Apeldoorn werkt samen met bedrijven en instellingen in Apeldoorn. Zo maken kinderen kennis met verschillende beroepen.